Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ για τα Ζώδια

ΖΩΔΙΑΚΕΣ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ
Από τη Βασιλική Κόντη
Οι παροιμίες και τα γνωμικά του λαού μας έχουν διαχρονική αξία και περιγράφουν με μοναδικό τρόπο τις επιμέρους λειτουργίες των ζωδίων. Κυρίως όμως μας βάζουν στη διαδικασία να σκεφτούμε το δίκαιο και το σωστό έστω και με περιπαικτικό-γελοιοποιητικό τρόπο. Απολαύστε τα.


ΚΡΙΟΣ
Αντρα θέλω, τώρα τον εθέλω
Οσο βιάζεται η γριά, τόσο κόβεται η κλωστή
Όποιος βιάζεται σκοντάφτει
Καινούριο κοσκινάκι μου και που να σε κρεμάσω
Η σκύλα απ τη βιάση της γεννά τυφλά κουτάβια
ΤΑΥΡΟΣ
Απ’το ναχει η γειτονιά σου, κάλλιο ναχει η γωνιά σου
Οτι φάμε ότι πιούμε κι ότι αρπάξει ο κώλος μας
Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι
Αργοκίνητο καράβι κάθε χρόνο και ταξίδι
ΔΙΔΥΜΟΙ
Εγώ το λέω στη γάτα μου, κι η γάτα στην ουρά της
Κάλιο λίγα να μαθαίνεις και λιγότερα να λες
Ενα κάμπο τον εφράζεις, μα ένα στόμα δεν μπορείς
Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν
ΚΑΡΚΙΝΟΣ
Φύλαγε τα ρούχα σου για να’ χεις τα μισά
Αρχοντικά πορεύομαι και γύφτικα περνάω
Το παιδί μου ναν καλά και ο άντρας μου χιλιόχρονος
Παπούτσι απ’ τον τόπο σου κι ας και μπαλωμένο
Ούτ η πεθερά μητέρα, ούτ η νύφη θυγατέρα
Οσα σκεπάζει ο ουρανός τόσα σκεπάζει η μάνα
ΛΕΩΝ
Κάλλιο πρώτος στο χωριό παρά δεύτερος στην πόλη
Αγαπώ κι εσένα, μα κάλλιο έχω εμένα
Οι γύφτοι γίναν δήμαρχοι και οι βλάχοι καπετάνιοι
Άνθρωπο απο γενιά και σκύλο απο μάντρα
Άλλη καμιά δε γέννησε, μον’ η Μαριώ το Γιάννη
ΠΑΡΘΕΝΟΣ
Η καλή νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά
Βγαλτη σκούφια σου και βάρα με
Ο φτωχός το δίκιο του, τοχει για να κλαίγεται
Κάλη, κακή η κοτούλα μας δύο τρία αβγά τα κάνει
Γύρευε ψύλλους στ’ άχυρα
ΖΥΓΟΣ
Διαλέγοντας, διαλέγοντας επήρε τ’ αποζύμια
Η ομορφιά της γυναικός είν η μισή της μοίρα
Κι απέξω μπέλα μπέλα , κι από μέσα κατσιβέλα
Μπρος τα κάλη, τι ναι ο πόνος
ΣΚΟΡΠΙΟΣ
Γελάει καλύτερα, όποιος γελάει τελευταίος
Η εσύ να σκάσεις άντρα , ή εγώ να μείνω χήρα
Η εσύ να αποθάνεις ή εγώ να μείνω χήρα
Ναταν η ζήλια ψώρα ,θα κόλλαγε όλη χώρα
ΤΟΞΟΤΗΣ
Οπου ναι καλορίζικος γεννά κι ο πετεινός του
Ουτε σε γάμο έτυχε , ούτε σε πανηγύρι
Κάλλιο ναναι καλότυχος παρά αντρειωμένος
Άλλοι ψυχομαχάνε και άλλοι κωλοβαράνε
ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
Σταλαγματιά, σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατιά
Τα καλά του Γιαννη θέλεις, μα τον Γιάννη δεν τον θέλεις
Δεκα μέτρα κι ένα κόβε
Αγάλια αγάλια γίνεται η αγουρίδα μέλι
Φαι άφηνε γι’αύριο, δουλειά να μην αφήνεις
ΥΔΡΟΧΟΟΣ
Στων ζουρλών το χωριό και ο γνωστικός βλαμένος
Οποιος γεννήθηκε ζουρλός, ποτέ δε φρονιμεύει
Δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι
Οι ακαμάτρες και οι τρελές έχουν τις τύχες τις καλές
ΙΧΘΕΙΣ
Αλλού ο παπάς κι αλλού τα ράσα του
Γειά σου Γιάννη! –κουκιά σπέρνω...
Πάω να πω τον πόνο μου και βρήσκω πιο μεγάλο
Αμαρτία εξομολογήμενη μισή συγχωρεμένη
Αντάμα κουβεντιάζουμε και χωριστά ακούμε




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου